«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که بعد از حمله اوکراین به کورسک هیچ مذاکره صلحی با این کشور وجود نخواهد داشت.

مدودف

به گزارش همشهری آنلاین، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (چهارشنبه) در کانال تلگرام خود نوشت: تهاجم اوکراین به منطقه کورسک روسیه به این معنی است که تا زمانی که اوکراین به طور کامل در میدان نبرد شکست نخورده، هیچ مذاکره ای بین مسکو و کی‌یف انجام نخواهد شد.

وی افزود: گفت‌وگوهای معمولی با وجود میانجی‌های خودخوانده درباره موضوع صلح‌ پایان یافته است. حتی اگر نتوانند این مساله را با صدای بلند بگویند، ولی باید گفت که همه می‌توانند واقعیت شرایط حاضر را تشخیص دهند.

این مقام بلندپایه روسیه تصریح کرد: آنها می‌دانند که تا زمانی که دشمن به طور کامل نابود نشود، هیچ مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

مدودف در ادامه پیامش خاطر نشان کرد که مذاکرات صلح زودهنگام و غیرضروری که قبلاً پیشنهاد شده بود، چشم‌انداز مبهمی داشت و هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با کارکنان ارشد وزارت امور خارجه این کشور، گفته بود که در غرب این اصطلاح که روسیه جنگ را در چارچوب یک عملیات نظامی ویژه آغاز کرد و متجاوز است، مدام تکرار می‌شود. من می‌خواهم یک بار دیگر تاکید کنم که روسیه جنگ را آغاز نکرد و این رژیم کی‌یف بود که پس از اعلام استقلال بخشی از اوکراین مطابق با قوانین بین المللی، خصومت‌ها را آغاز کرد و به آنها ادامه داد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو جنگ را متوقف کرده و وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود.

کد خبر 876305
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha